بررسی کنید که کابل تغذیه مطابق پلاریته صحیح متصل باشد و ولتاژ تغذیه در محدوده مجاز (۴۳-۶۰)قرار داشته باشد.
از باز بودن مسیر دریچه های هوا و گردش هوا توسط فن ها اطمینان حاصل فرمائید.
کولر را به مدت ۱۰ دقیقه خاموش کنید.
پس از روشن نمودن کولر گزینه AUTO TEST را انتخاب کنید.
پس از پایان تست، وضعیت سلامت کولر به وسیله مربع های تو پر مشخص می گردد. در صورتی که گزینه COOL پر نگردیده بود دمای ورودی اواپراتور(EVA) و دمای کندانسور(CON) را در منو وضعیت دما ها (STATUS→TEMP) مشاهده کنید، اختلاف این دو دما باید بیش از ۸ درجه باشد، در صورت کم بودن این اختلاف مراحل فوق را از ابتدا شروع نموده و AUTO TEST را چند مرتبه پشت سر هم انجام داده تا اختلاف مذکور ایجاد گردد. (این موضوع بیشتر در فصول سرد سال اتفاق می افتد زیرا سرمای محیط امکان گرم شدن کویل کندانسور و ایجاد اختلاف دمای ۸ درجه در زمان یک مرتبه AUTO TEST را فراهم نمی کند.)
در صورت انجام کلیه مراحل فوق و عدم سرمایش کولر، می بایست کولر را جهت تعمیر ارسال فرمائید.
چند دقیقه صبر کنید، در صورتی که ال ای دی CONECTION FAIL نیز روشن شد سیستم دچار ایراد گردیده است و می بایست جهت تعمیر ارسال گردد.
این آلارم زمانی ایجاد می گردد که ارتباط فیبر درایور کولر از فیبر کنترل آن به هر دلیلی قطع گردد و به معنی ایراد در بخش ارتباطی و یا الکترونیکی سیستم می باشد، کولر را جهت تعمیر ارسال فرمائید.
مطمئن گردید چیزی مانع از چرخش فن ها نشده باشد، در صورت ریست کولر و ایجاد مجدد این آلارم کولر دچار ایراد گردیده است.
با فشردن کلیدهای ترکیبی ENT , ESC به صورت همزمان سیستم راه اندازی مجدد می گردد.
میکرو سوئیچ یا کلید فرمان کولر را بررسی نمائید و در صورت لزوم رگلاژ کنید. همچنین می توانید در منو (STATUS→EXT STANBY) وضعیت سوئیچ فرمان کولر (EXTERNAL CONTROL 1,2) را بررسی نمایید.
در حالت بسته بودن سوئیچ می بایست مربع ها تو خالی باشند.
توجه:
EXTERNAL CONTROL 2 باید لوپ شده باشد و EXTERNAL CONTROL 1 نیز به میکروسوئیچ فرمان کولر بر روی رک نصب می گردد.
بردهای کولر معیوب گردیده است.
دمای نمایش داده شده بر روی نمایشگر کولر را مشاهده نموده و با دمای محیط مقایسه کنید اگر در فصل سرد سال قرار دارید و دما در محدوده صفر تا ده درجه سانتی گراد قرار دارد این اخطار طبیعی است و می بایست اجازه دهید هیتر رک باتری دما را به بالای ده درجه سانتی گراد برساند در غیر این صورت و نمایش دماهای کاذب (مثلا ۲۷۰- ) سنسور دمای کولر معیوب گردیده است.
کولر را ریست نموده و اجازه دهید جهت راه اندازی کمپرسور تلاش کند، در فصول سرد سال این موضوع طبیعی است و پس از راه افتادن کمپرسور آلارم مذکور رفع می گردد، ضمنا می توان با چند مرتبه AUTO TEST به راه اندازی کمپرسور کولر کمک نمود، همچنین آلارم COOLER ALARM با ایجاد هر آلارمی ایجاد می گردد و خود به تنهایی منشا آلارم نمی باشد.
سیم های مربوط بهCONTROL EXTERNAL در تیپ های A/01 دو پین هستند (دو عدد کانکتور دو پین که شماره ۱ به میکروسوئیچ کولر و شماره ۲ لوپ می گردد) در تیپ B/01 به سه پین تغییر کرده است و می بایست پبن های یک و سه به میکروسوئیچ کولر وصل شود.
سیم ها ی مربوط به الارم کولر در هر دو تیپ به پین های شماره ۱ کانکتور آلارم کولر متصل می گردد.
از نظر ابعادی هر سه مدل کولر ابعاد یکسانی دارند با ظرفیت های سرمایشی متفاوت در صورت نیاز می توان از کولر با توان سرمایشی بالاتر استفاده نمود اما عکس این موضوع صحیح نیست.
در این حالت کولر با ۵۰ درصد توان کار می نماید که ایجاد آلارم دمای بالا به همین علت می باشد، کولر را خاموش نموده و بررسی کنید چیزی مانع چرخیدن فن نشده باشد، در غیر این صورت کولر را جهت تعمیر ارسال فرمائید.